Ook een 1000 Calorieën Dieet starten?

Denk je er over een 1000 calorieën dieet te volgen?

 

Wil je die laatste paar kilo’s er nog voor de zomervakantie af of wil je jezelf voorbereiden op een strandvakantie aan de Costa Del Sol? Dan is het 1000 calorieën dieet een zeer interessant dieet voor jou!

 

Wat is het 1000 calorieën dieet?

 

Het 1000 calorieën dieet is een streng maar duidelijk dieet dat jou in maximaal twee weken tijd 10 kilo af laat vallen.

 

Het 1000 calorieën dieet is vooral geschikt voor mensen die niet te ver van hun ideale BMI af zitten.

 

Omdat je jezelf tot 1000 calorieën per dag beperkt, zal je wat minder energiek worden en als je momenteel wat zwaarder weegt is het dus niet handig opeens zo`n grote switch te maken. Het is namelijk eerder voorgekomen dat mensen die van 3000 a 4000 calorieën per dag naar 1000 gingen flauwvielen of ademhalingsproblemen kregen.

 

Dus zit je maximaal 2.5 punten van je ideale BMI af, boven of onder, dan is dit dieet voor jou een goede oplossing! Besef wel dat je dit dieet maximaal 14 dagen mag volgen, daarna raden wij je aan om weer een normaal calorieën aantal tot je te nemen.

 

Wat kan ik allemaal eten?

 

Je kunt alles eten zolang je maar niet meer dan 1000 calorieën per dag inneemt!

 

Het is niet de bedoeling dat je gedurende de dag honger krijgt, maar dit zal zeker regelmatig voorkomen. Het is daarom belangrijk dat je altijd door blijft gaan, wat er ook gebeurd.

 

Als je deze 1000 calorieën gezond invult is de kans dat je flauwvalt namelijk veel kleiner dan wanneer je dit met ongezonde producten doet. Eet daarom voldoende fruit, vezels en water. En voldoende waterconsumptie zorgt voor een goede psychische gesteldheid en de vezels zorgen ervoor dat je lichaam kan blijven bewegen. Door fruit blijf je energieker omdat er in bijvoorbeeld appels en bananen een laag fructose gehalte zit. Fructose is een suiker die in snacks zoals Mars en andere soorten soep in een veel grotere gedaante voorkomt.

 

Maak je avondeten niet meer klaar in ongezonde bak oliën of andere vetten, maar doe dit voortaan met olijfolie. Bereid je fruitsalades met citroensap en niet meer met die ongezonde knoflookdressing. Op deze manier blijf je fit en voorkom je dat hongergevoel waar zoveel volgens van soortgelijke diëten last van hebben.

 

Het 1000 calorieën dieet is in tegenstelling tot enkele andere diëten niet volledig vetvrij omdat dit dieet van mening is dat je altijd een beetje vet nodig hebt om te kunnen blijven bewegen.

 

Hierdoor is het 1000 calorieën dieet ook een stuk beter vol te houden dan een crash dieet.

 

Lijkt dit dieet jou wel wat en geloof je dat dit voedingspatroon te gehoorzamen is? Ga dan nu aan de slag met het 1000 calorieën dieet en krijg dat strakke zomerlichaam terug!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *